Jak wspomnieli inni, należy rozważyć filtr odpowiedzi impulsowych IIR, a nie filtru odpowiedzi impulsowej FIR, który teraz używasz. Jest więcej, ale na pierwszy rzut oka filtry FIR są implementowane jako wyraźne splify i filtry IIR z równań. szczególny filtr IIR Używam dużo w mikrokontrolerach jest jednym biegunowym filtrem dolnoprzepustowym Jest to cyfrowy odpowiednik prostego analogowego filtru RC Dla większości zastosowań będą miały lepsze właściwości niż filtr pola, którego używasz Większość zastosowań filtru pudełkowego że natknęłam się na to, że ktoś nie zwraca uwagi w klasie przetwarzania sygnału cyfrowego, a nie w wyniku potrzeby ich szczególnych cech Jeśli chcesz po prostu osłabić wysokie częstotliwości, które znasz są hałasem, jeden biegunowy filtr dolnoprzepustowy jest lepszy najlepszym sposobem na wdrożenie cyfrowo w mikrokontrolerze jest zwykle. FILT - FILT FF NEW - FILT. FILT jest kawałkiem wytrzymałego stanu Jest to jedyny trwały VA riable musisz obliczyć ten filtr NEW to nowa wartość, którą filtr jest aktualizowany z tą iteracją FF jest frakcją filtru, która dostosowuje ciężkość filtra Spójrz na ten algorytm i widzę, że dla FF 0 filtr jest nieskończenie ciężki, ponieważ wyjście nigdy się nie zmienia Dla FF 1, to naprawdę nie ma filtra w ogóle, ponieważ wyjście po prostu następuje na wejściu Wartości użyteczne są w między Na małe systemy wybierzesz FF, aby być 1 2 N, tak aby mnożenie przez FF może być dokonane jako przesunięcie w prawo przez N bitów Na przykład, FF może wynosić 1 16, a mnożenie przez FF, a więc przesunięcie w prawo o 4 bity W przeciwnym razie ten filtr potrzebuje tylko jednego odejmowania, a jeden dodano, chociaż liczby muszą zazwyczaj być szersze niż wartość wejściowa bardziej na precyzję liczbową w oddzielnej sekcji poniżej. Zwykle odczyty AD są znacznie szybsze niż są potrzebne i zastosować dwa z tych filtrów kaskadowych Jest to cyfrowy odpowiednik dwóch filtrów RC w szeregu, a tłumienie o 12 o oktawę powyżej górnej wartości częstotliwość Jednak dla odczytów AD zazwyczaj bardziej trafne jest przejrzenie filtru w domenie czasowej poprzez rozważenie jej odpowiedzi krokowej To informuje, jak szybko Twój system będzie widzieć zmianę, gdy coś mierzysz zmiany. Aby ułatwić projektowanie tych filtrów używam mojego programu FILTBITS Ty określasz liczbę bitów przesuwnych dla każdego FF w kaskadowych seriach filtrów i oblicza odpowiedź kroku i inne wartości W zasadzie zazwyczaj uruchamiam to za pośrednictwem mój skrypt powlekania PLOTFILT Działa to FILTBITS, które tworzy plik CSV, a następnie rzutuje na plik CSV Na przykład tutaj jest wynikiem PLOTFILT 4 4.Te dwa parametry PLOTFILT oznaczają, że będą dwa filtry kaskadowe typu opisanego powyżej Wartości z 4 wskazują liczbę bitów przesunięcia, aby zrealizować mnożenie przez FF W tym przypadku dwa wartości FF to 1 16. Czerwony ślad to odpowiedź na jednostkę kroku i jest najważniejszą sprawą, na przykład na tym te lls, że jeśli dane wejściowe zmieniają się natychmiast, wyjście połączonego filtra osiądzie do 90 nowej wartości w 60 iteracjach Jeśli potrzebujesz około 95 czasu rozstrzygania, musisz poczekać około 73 iteracji, a dla 50 czasu rozstrzygania tylko 26 iteracji . Zielony ślad wskazuje na wyjście z jednego spike'a o pełnej amplitudzie To daje pewien pomysł na przypadkowe tłumienie szumu Wygląda na to, że żadna pojedyncza próbka nie spowoduje więcej niż 2 5 zmian na wyjściu. Laser niebieski ma dać subiektywne poczucie tego, co ten filtr działa z białym szumem Nie jest to rygorystyczny test, ponieważ nie ma gwarancji, jaka była zawartość losowych liczb pobranych jako białe szumy dla tego uruchomienia PLOTFILT To tylko dać poczucie ile to zostanie zgniecione i jak gładkie jest. PLOTFILT, może FILTBITS i wiele innych użytecznych rzeczy, zwłaszcza w zakresie rozwoju oprogramowania PIC, jest dostępne w oprogramowaniu PIC Development Tools na stronie pobierania oprogramowania. Ad dedukowane numerycznie precyzja. Zobacz z komentarzy, a teraz nowa odpowiedź, że istnieje zainteresowanie dyskutowaniem o liczbie bitów potrzebnych do wdrożenia tego filtra Zauważ, że pomnożenie przez FF spowoduje utworzenie nowych bitów FF New FF poniżej punktu binarnego Na małych systemach , FF jest zwykle wybierany jako 1 2 N, tak że to pomnożenie jest rzeczywiście realizowane przez prawo przesunięcia N bitów. FILT jest zatem zazwyczaj liczbą całkowitą stałej Uwaga, że nie zmienia to żadnej matematyki z punktu widzenia procesora Na przykład, jeśli filtrujesz 10-bitowe odczyty AD i N 4 FF 1 16, potrzebujesz 4 bitów ułamkowych poniżej 10-bitowych liczb całkowitych odczytów AD Jednym z najbardziej popularnych procesorów należy wykonać 16-bitowe operacje całkowite z powodu 10-bitowego odczytu AD W takim przypadku można nadal wykonywać dokładnie takie same 16-bitowe operacje całkowite, ale zaczynaj od odczytów AD pozostawionych po lewej stronie przesuwanych o 4 bity Procesor nie zna różnicy i nie potrzebuje Do wykonywania matematyki na całych 16-bitowych liczb całkowitych działa, czy uważaj je za 12 4 stały punkt lub prawdziwe 16-bitowe liczby całkowite 16 0 stały punkt. Ogólnie trzeba dodać N bity każdego bieguna filtra, jeśli nie chcemy dodać hałasu z powodu liczbowej reprezentacji W powyższym przykładzie drugi filtr dwóch miałby aby mieć 10 4 4 18 bitów, aby nie stracić informacji W praktyce na 8-bitowej maszynie oznacza to, że używasz 24 bitowych wartości Technicznie tylko drugi biegun dwóch wymagałby szerszej wartości, ale dla uproszczenia oprogramowania zazwyczaj używam tej samej reprezentacji, a tym samym ten sam kod dla wszystkich biegunów filtra. Zawsze piszę podprogram lub makro, aby wykonać jedną operację na biegunie filtra, a następnie zastosować do każdego bieguna. Czy podprogram lub makro zależy od tego, czy cykle czy pamięć programu są ważniejsze w tym konkretny projekt Używam pewnego stanu, aby przejść NOWOŚĆ do makro podprogramu, który aktualizuje plik FILT, ale ładuje do tego samego stanu scratch NEW był w To ułatwia stosowanie wielu biegunów, ponieważ aktualizacja FILT jednego bieguna jest NE W następnej strony Jeśli podprogram jest użyteczny, po drodze do punktu FILT, który zostanie zaktualizowany tuż po FILT w drodze W ten sposób podprogram automatycznie uruchamia kolejne kolejne filtry w pamięci, jeśli jest to wywołane wiele razy Z makro nie potrzebujesz wskaźnika, ponieważ przechodzisz w adresie, aby działać na każdym iteracji. Przykłady kodu. Jest to przykład makra, jak opisano powyżej dla PIC 18. A oto jest podobne makro dla PIC 24 lub dsPIC 30 lub 33. Te przykłady są implementowane jako makra przy użyciu mojego preprocesora assemblera PIC, który jest bardziej zdolny niż jeden z wbudowanych obiektów makr. clabacchio Inną kwestią, o której powinienem wspomnieć jest wdrożenie oprogramowania układowego Możesz napisać pojedynczy biegun filtra po niskiej przepustowości, a następnie zastosować go wielokrotnie W rzeczywistości zwykle pisać taką podprogram, aby wziąć wskaźnik w pamięci do stanu filtra, a następnie go wyprzedzeniem wskaźnik, dzięki czemu łatwo można było z łatwością zadzwonić do wieloliniowych filtrów Olin Lathrop 20 kwietnia 12 w 15 03.1 bardzo dziękuję za odpowiedzi - wszystkie postanowiłem użyć tego filtru IIR, ale ten filtr nie jest używany jako Filtr standardowy LowPass, ponieważ muszę przeanalizować średnie wartości liczników i porównać je w celu wykrycia zmian w pewnym zakresie, ponieważ te wartości mają bardzo różne wymiary w zależności od sprzętu, który chciałem przeciętnie, aby móc reagować na te urządzenia konkretne zmiany automatycznie sensslen 21 maja 12 w 12 06.Jeśli można żyć z ograniczeniem mocy dwóch liczb pozycji do przeciętnej, tj. 2,4,8,16,32 itd., dzielenie można łatwo i skutecznie zrobić na niskiej wydajności mikro bez poświęconego podziału, ponieważ można to zrobić jako przesunięcie bitowe Każde prawo przesunięcia jest jedna moc dwóch eg. Op myślał, że miał dwa problemy, dzieląc się PIC16 i pamięci na jego pierścień bufora Ta odpowiedź pokazuje, że dzielenie nie jest trudne Wprawdzie nie rozwiązuje problemu pamięci, ale system SE pozwala na częściowe odpowiedzi, a użytkownicy mogą wziąć coś z każdej odpowiedzi na siebie, a nawet edytować i połączyć inne odpowiedzi s Ponieważ niektóre inne odpowiedzi wymagają operacji dzielenia, są podobnie niekompletne, ponieważ nie pokazują, jak skutecznie osiągnąć to na PIC16 Martin 20 kwietnia 12 w 13 01.There jest odpowiedź na prawdziwy przeciętny filtr aka boxcar filtr z mniej wymagań pamięci, jeśli nie t mind downsampling To s nazywany kaskadowym integratorem-filtr grzebieniowy CIC Pomysł polega na tym, że masz integrator, który odbywa się w różnych okresach czasu, a kluczowym urządzeniem oszczędzającym pamięć jest to, że poprzez pobieranie próbek, nie musisz przechowywać wigilii wartość życiowa integratora Może być zaimplementowana za pomocą następującej pseudokodowej. Twoja efektywna średnia długość ruchu to decymacjaStandakturaFaktora, ale musisz zachowywać tylko stany miar Próbkowanie Oczywiście można uzyskać lepszą wydajność, jeśli twój stateize i decimationFactor są uprawnieniami 2, dzielenie i reszta operatorów są zastępowane przez przesunięcia i maski - i. Postscript Zgadzam się z Olinem, że zawsze należy rozważyć proste filtry IIR przed średnim ruchem filtra Jeśli nie potrzebujesz częstotliwości-nulls z filtrem bokserskim, 1-biegunowy lub 2-biegunowy filtr dolnoprzepustowy będzie prawdopodobnie działał prawidłowo. Z drugiej strony, jeśli filtruje się do celów decymacji przy wysokim współczynniku próbkowania i uśrednia go do wykorzystania w procesie o niskim współczynniku, to filtr CIC może być tylko tym, czego szukasz, zwłaszcza, jeśli można użyć streszczenia 1 i uniknąć ringbuffer łącznie z tylko jedną poprzednią wartością integratora. Istnieją pewne pogłębione analizy matematyki za pomocą pierwszego ord er IIR, który Olin Lathrop już opisał na temat wymiany stosu przetwarzania sygnałów cyfrowych zawiera wiele ładnych zdjęć Równanie dla tego filtru IIR. Ta możliwość może być zaimplementowana przy użyciu tylko liczb całkowitych i nie podział przy użyciu następującego kodu może potrzebować trochę debugowania, wpisywał z pamięci pamięć. Filtr ten przybliża średnią ruchową ostatnich próbek K, ustawiając wartość alfa na 1 K Zrób to w poprzednim kodzie, określając BITS na LOG2 K, tzn. dla K 16 zestaw BITS na 4, dla K 4 Ustaw BITS na 2, itd. I'll zweryfikować kod tutaj wymienione, jak tylko dostanę zmiany i edytować tę odpowiedź, jeśli potrzebne. jeszcze jedno-biegunowy filtr dolnoprzepustowy średniej ruchome, z Częstotliwość cutoff CutoffFrequency Bardzo prosty, bardzo szybki, działa świetnie i prawie nie ma nad głową pamięci. Upewnij się, że wszystkie zmienne mają zasięg poza funkcją filtru, z wyjątkiem przekazywanych w newInput. Note Jest to filtr pojedynczego etapu Wiele etapów może być połączonych kaskadowo w celu zwiększenia ostrość filtr Jeśli używasz więcej niż jednego etapu, będziesz musiał dostosować DecayFactor w odniesieniu do częstotliwości odcięcia, aby zrekompensować. I oczywiście wszystko czego potrzebujesz to te dwie linie umieszczone w dowolnym miejscu, nie potrzebują własnej funkcji Ten filtr ma czas ramp-up przed średnią ruchu oznacza wartość sygnału wejściowego Jeśli musisz pominąć ten czas rampy, możesz zainicjować MovingAverage tylko do pierwszej wartości newInput zamiast 0 i mam nadzieję, że pierwsza nowa wartość wejściowa nie jest większa. CutoffFrequency SampleRate ma zakres od 0 do 0 5 DecayFactor jest wartością między 0 a 1, zwykle blisko 1.Single-precyzyjne pływaki są wystarczająco dobre dla większości rzeczy, po prostu wolę podwójne Jeśli musisz trzymać się liczb całkowitych, możesz przelicz DecayFactor i Amplitude Factor na ułamkowe liczby całkowite, w których licznik jest zapamiętany jako liczba całkowita, a mianownik jest liczbą całkowitą 2, dzięki czemu można przesunąć bit na prawo jako mianownik, a nie dzieląc się podczas pętli filtracyjnej na przykład, jeśli DecayFactor 0 99 i chcesz używać liczb całkowitych, możesz ustawić wartość DecayFactor 0 99 65536 64881 I wtedy, gdy mnożysz przez DecayFactor w pętli filtru, po prostu przesuń wynik 16. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, s online, rozdział 19 dotyczące filtrów rekurencyjnych. PS Za paradygmat Moving Average, inne podejście do ustawienia DecayFactor i AmplitudeFactor, które mogą być bardziej odpowiednie dla Twoich potrzeb, powiedzmy, że chcesz poprzednio, około 6 pozycji uśrednione tog eter, robi to dyskretnie, dodasz 6 pozycji i podzielisz przez 6, więc możesz ustawić AmplitudeFactor na 1 6 i DecayFactor na 1 0 - AmplitudeFactor. answered 14 maja 12 w wieku 22 55. Każdy inny skomentował dokładnie narzędzie IIR vs FIR, a na mocy dwóch dywizji Chciałbym dać pewne szczegóły implementacji Poniżej działa dobrze na małych mikrokontrolerów bez FPU Nie ma mnożenia, a jeśli zachowasz N moc dwóch, wszystkie podziały jest jednokierunkowe przesunięcie bitowe. Basic FIR ring buffer zachowuje bieżący bufor z ostatnich wartości N, a bieżący SUM wszystkich wartości w buforze Za każdym razem, kiedy pojawia się nowa próbka, odejmij najstarszą wartość w buforze z SUM , wymień ją na nową próbkę, dodaj nową próbkę do SUM i wyjście SUM N. Modified IIR buffer ring zachowuje bieżący SUM z ostatnich wartości N Przy każdej próbie pojawi się nowa próbka SUM - SUM N, dodaj nową próbki i dane wyjściowe SUM N. Odpowiedź 28 sierpnia 13 w 13 45.Jeśli dobrze panu czytam, opisujesz pierwszy porządek IIR filtruje wartość, którą odejmujesz isn t najstarszą wartość, która się wypada, ale zamiast tego średnia z poprzednich wartości Filtry First-Order IIR z pewnością mogą być użyteczne, ale nie wiem co masz na myśli, gdy sugerujesz, że wyjście jest taki sam dla wszystkich sygnałów okresowych Przy częstotliwości próbkowania 10 kHz, podawanie 100 Hz fali prostokątnej w 20-stopniowy filtr pola daje sygnał, który wzrasta równomiernie dla 20 próbek, siedzi wysoko dla 30, kropli jednorodnie dla 20 próbek i siedzi nisko dla 30-go superfekta z filtrem IIR z pierwszego rzędu 28 sierpnia 13 przy 15 31. będzie powodować falę gwałtownie wzrastającą i stopniowo wyrównywać się w pobliżu, ale nie na maksimum wejściowym, a następnie ostro zacznie opadać i stopniowo wyrównywać blisko, ale nie na wejściu minimum Bardzo różne zachowanie supercat Aug 28 13 w 15 32.Jednym problemem jest to, że prosta średnia ruchoma może być lub nie być użyteczna Z filtrem IIR można uzyskać ładny filtr z stosunkowo niewielką liczbą całkowitą FIR opisujesz może dać Ci tylko prostokąt w czasie - szczerze freq - a ty możesz t zarządzać bocznymi płatami Może być warto wrzucić parę liczb całkowitych, aby uczynić to symetrycznym, przystosowanym FIR, jeśli możesz oszczędzić zegary Scott Seidman 29 sierpnia 13 w 13 50. ScottSeidman No potrzeba mnożenia, jeśli jeden ma po prostu każdy etap FIR albo wyprowadza średnio wejście na ten etap i jego poprzednią zapisaną wartość, a następnie zapisuje dane wejściowe, jeśli ma zakres numeryczny, można użyć sumy zamiast średniej Czy to s lepiej niż filtr pola zależy od aplikacji odpowiedzi krokowej filtru pudełkowego z całkowitym opóźnieniem 1ms, na przykład będzie miał paskudny d2 dt skok gdy zmiana wejściowa, a znów 1ms później, ale będzie miał minimum możliwe d dt dla filtra z całkowitym opóźnieniem 1ms supercat 29 sierpnia w wieku 15 25. Jak mikeselectricstuff powiedział, jeśli naprawdę potrzebujesz zmniejszyć zapotrzebowanie na pamięć i nie pamiętasz odpowiedzi impulsowej jako wykładniczej zamiast prostokątnego impulsu, ja pójdzie na wykładniczy ruch Filtr gniewu Używam ich w znacznym stopniu Z tego typu filtrem, nie potrzebujesz żadnego buforu Nie musisz przechowywać N próbek z przeszłości Tylko jeden Tak, wymagania pamięci zostały obniżone przez czynnik N. Ponadto nie potrzebujesz żadnych podział na to Tylko multiplikacje Jeśli masz dostęp do arytmetyki zmiennoprzecinkowej, użyj multiplikacji zmiennoprzecinkowych Jeśli nie, wykonaj multiplikacje całkowite i przesunięcia w prawo Jednak jesteśmy w 2017 roku i polecam użycie kompilatorów i MCU, które pozwalają do pracy z numerami zmiennoprzecinkowymi. Poza tym, że pamięć jest wydajniejsza i szybsza, nie musisz aktualizować elementów w dowolnym okrągłym buforze, chciałbym powiedzieć, że jest to również naturalne, ponieważ wykładnicza odpowiedź impulsowa lepiej odpowiada charakterowi zachowań, w większości przypadków. Pozdrowienie z 20 kwietnia 12 w 9 59. Jedna kwestia z filtrem IIR prawie dotkniętych przez olin i supercat, ale najwyraźniej zignorowane przez innych jest to, że zaokrąglenie wprowadza pewne nieprawidłowości i potencjalnie stronniczość truncation przy założeniu, że N i sa moc dwóch, a tylko arytmetyka całkowita jest używana, prawo przesunięcia systematycznie eliminuje LSB nowej próbki Oznacza to, że jak długo seria mogła być, średnia nigdy ich nie uwzględnia. Na przykład załóżmy, że powoli zmniejszając serie 8,8,8 8,7,7,7 7,6,6, a zakładając, że średnia jest rzeczywiście 8 na początku Pięść 7 próbki przyniesie średnio 7, niezależnie od siły filtra Tylko dla jednej próbki Same historia dla 6, itd. Teraz myśl o tym, że odwrotnie serie idzie w górę Średnia pozostanie na 7 na zawsze, dopóki próbka nie jest wystarczająco duża, aby to zmienić. Oczywiście, możesz skorygować za stronniczość, dodając 1 2 N 2, ale że tak naprawdę rozwiązać precyzyjny problem, w tym przypadku malejące serie pozostaną na zawsze na 8, aż próbka wynosi 8-1 2 N 2 Na przykład dla N 4 każda próba powyżej zera będzie utrzymywać średnią niezmienioną. Uważam, że rozwiązanie dla co mogłoby oznaczać posiadanie akumulatora utraconych LSB Ale nie zrobiłem tego na tyle, by mieć gotowy kod, i nie jestem pewien, czy nie zaszkodziłoby to mocy IIR w niektórych innych przypadkach serii, na przykład 7,9,7,9 średnio do 8 wtedy. Olin, twoja dwustopniowa kaskada również potrzebuje wyjaśnienia Czy chodzi o trzymanie dwóch średnich wartości w wyniku pierwszego podania do drugiej w każdej itercie Co to jest zaletą import this. import import import. public Klasa Movingball rozszerza Aplet Applet t int i int x 34, y 14.public void init t new Wątek publiczny void paint Grafika g dla i 1i 5i xx 30 yy 30 repaint. public static void main Argumenty ciągów Movingball mb new Movingball. W powyższym programie chciałbym spraw, aby piłka wyglądała tak, jakby była tocząca Byłbym wdzięczna, jeśli u help. Feb 9 lutego 2017 o 12 27 PM. Zrobnij następujący kod. import import import. public class Przenośna piłka rozciąga JApplet int x, y int X1, Y1 int R 10 int S 10 timer TimerTask zadanie public void init x 75 y 50 X1 2 S Y1 S timer nowy zadanie nowe TimerTask public void run x X1 y Y1 jeśli xR 0 X1 -1 else jeśli x R getWidth X1 -1.if yR 0 Y1 -1 else if y R getHeight Y1 -1.Grafika g getGraphics yR, R 2, R 2 zadanie 0, 50.Za tym aplecie wykonaj następujące polecenie. html body h1 Applet Java applet h1 aplet szerokość 500 wysokość 400 apletu body html. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź następującą link. Apren 23, 2017 at 4 26 PM. i muszę przenieść obiekt z inną prędkością lub prędkością, która powinna przyspieszyć sposób, w jaki sklasyfikuj SPEED jest 30 km hr lub 20 km hr lub 2 km hr reply me Email ID Deleted. â € ś 23, 2017 at 4 27 PM. i potrzebujesz obiektu, aby poruszać się z prędkością prędkości i przyspieszyć, jak obiekt może poruszać się z prędkością 30 km hr 20 km hr lub 3 km hr. thanks dając nam knowledege og java w różnych blogach i posts. Related Tutorials Pytania import class public Przeniesienie piłki rozszerza Applet public static void main Argumenty string W powyższym programie chciałbym, aby piłka pojawiła się. Przesuwanie obrazów Przesuwanie obrazów Przesuwanie wielu zdjęć w jednej ramce przy użyciu huśtawek. Jak zaprojektować piłeczkę do golfa, zaprojektować piłeczkę do golfa, piłeczkę do golfa Jak zaprojektować piłeczkę do golfa Wykonać własny kij golfowy, korzystając z tego przykładu Nowy plik Zrób nowy plik Wzorzec półtonów Przejdź do filtrów mężczyzn U Sketch. moving function - Java3D funkcji ruchomych I 'm pracy na jednym projekcie w java może ich jest funkcja dostępna dla prędkości chcę rzucić 2d piłkę z odpowiednią prędkością może i increse lub decrese szybkość za pomocą funkcji java Hi friend. How projektu odbijanie piłki krykieta, zaprojektuj odbijającą piłkę krykieta, krykiet piłkę Jak zaprojektować odbijającą piłkę krykieta Teraz możesz odbijać piłkę krykieta przy użyciu piłki krykietowej przechwytywać piłkę uchwycić dowolną piłkę krykieta i ustawić. Jak to zrobić blast piłka nożna , zrobić blast piłki nożnej, blast piłka nożna Jak zrobić blast piłki nożnej Masz szansę nauczyć się blast piłki nożnej przez ten przykład, jestem w pełni opisany, aby nauczyć się łatwo Ball picture Pierwszy wziąć piłkę nożną. Manhattan Moving Services Manhattan Moving Services Usunięte przez administratora - Shleppers Przenoszenie importu klasa publiczna Ball. Moving Problem z apletem Przenoszenie problemu z apletem Kiedy obraz przewija się w aplecie, migający obraz jest ciągle usuwający migający import import import import. mo nitoring framework dla ciągle ruchomych obiektów monitorowania ram dla ciągłych obiektów hi chcę kodu źródłowego, jeśli obiekt porusza się poza bezpiecznym regionie Chcę uzyskać aktualizację do serwera. Moving obrazów w GUI - Swing AWT Przenoszenie obrazów w GUI I chcesz dodać zdjęcie osoby w moim GUI i przenieść ją do określonej lokalizacji Jak mogę dodać obraz do ramki i przenieść move. draw wykres uruchomiony lub przenoszący za pomocą bazy danych w jsp narysować bieżący lub ruchowy wykres za pomocą bazy danych w jsp Cześć moje pytanie jest jak narysować biegnący lub ruchomy wykres przy użyciu jsp i podjąć x i y współrzędnych wartości z bazy danych. wybrać uruchomiony lub ruchomego wykresu przy użyciu bazy danych w jsp narysować uruchomiony lub ruchomego wykresu przy użyciu bazy danych w jsp hi moje pytanie jest jak narysować biegnący lub ruchomy wykres przy użyciu jsp i podjąć x i y współrzędnych od bazy. how do zapisania ważone ruchomy średni kod za pomocą 2d-tablicy jak pisać ważony ruchomy średni kod za pomocą 2d-tablicy jak pisać ważone ruchomych zaręczać kod wiekowy przy użyciu 2d-array. Moving projektów z tomcat-6 0 do jboss 5 0 1 GA Przeprowadzka projektów z tomcat-6 0 do jboss 5 0 1 GA Teraz używam serwera tomcat version6 0 dla mojego projektu Teraz chcę zmienić serwer z tomcat do jboss 5 0 1 GA Co mam zrobić, aby używać jboss. GXT Siatka poruszająca po prawej stronie po prawym sławie GXT Przesuwa się po prawej stronie po prawym sławie Utworzyłem jeden gxt to 7 kolumny i ostatnia kolumna wyrównaj jak szerokość siatki PRAWY przesuwa się po prawej stronie 2px więc jak mogę naprawić. Jkmegamenu rozwijane menu rozwijane przesuwa się w lewo, gdy okno jest zmieniane w kolejności rozwijanej Chrome w menu rozwijanym Chrome, używając wtyczki JKmegamenu do wdrożenia megamenu na stronie internetowej Pracuję nad To działa i wygląda ładnie, jednak gdy przeglądarka sieci web Chrome window. Example kopiowania i przenoszenia Oracle VirtualBox VM na inną maszynę Przykład kopiowania i przenoszenia Oracle VirtualBox VM na inną maszynę Cześć Jaka może być najlepsza i najprostsza metoda skopiować a vm z jednej maszyny na inną maszynę Chcę przenieść maszynę wirtualną z wirtualnego pola Oracle do innego. Moving Cursor w wyniku przesuwania kursora ResultSet w ResultSet Istnieje wiele metod podania kierunku poruszania się, podczas gdy Moving Forward roll nr 1, nazwa Rajan, kurs MCA, Adres Motihari. Moving Kolumna w JTable Przenoszenie kolumny w div JTable div w lewo-prawo poprzez kliknięcie przycisku przy użyciu jQuery W tym przykładzie div przesuwa się w lewo w prawo w lewym przycisku myszy prawym przyciskiem myszy. Mobierz plik lub katalog z jednego katalogu na inny Przesuwanie pliku lub katalog z jednego katalogu na drugi ilustruje metodę lub procedurę przenoszenia metody zawartości pliku lub katalogu, aby ukończyć program przenoszenia pliku lub pełnego folderu z określonego. Kopiowanie i przenoszenie danych za pomocą przeciągania i upuszczania Kopiowanie i przenoszenie danych za pomocą przeciągania i upuszczania można przeciągać i upuszczać dane z listy do dataGrid przy użyciu różnych formatów danych w tym przykładzie Po przeniesieniu danych i dodaniu go do docelowego miejsca docelowego zostanie on usunięty z draginiti ator. Bouncing Przykład gwintu Kształt kuli jest podawany przez q P, Q Tutaj aplikacja, która tworzy kulę, która odbija się za pomocą gwintu w grafice Po naciśnięciu przycisku Uruchom, wywołuje klasę ActionListener, a piłka. Odbijanie przykładu gwintu Kształt kuli jest podawany przez q P, Q Tutaj aplikacja, która tworzy kulę, która odbija się za pomocą wątku w grafice Po naciśnięciu przycisku Uruchom, wywołuje klasę ActionListener i efekt ball. Spark Move3D w efekcie Flex4 Spark Move3D w Flex4 Efekt Move3D jest używany do przenoszenia komponentu w układzie współrzędnych x, y i z Jeśli określisz ruch w kierunku z, efekt będzie wyglądał jak efekt Zoom Efekt Move3D to s. Fleet tracking services Usługa śledzenia floty pomaga ludziom w biznesie flotowym, aby poznać dokładną lokalizację ich ruchomych flot. Te urządzenia są fabrycznie zainstalowane w pojazdach, które zbierają wszystkie informacje związane z pojazdem i przechowują je, a także. jQuery łańcuch-statek trakcyjny nsition jQuery łańcuch-stanie stanie przejścia W tym samouczku JQuery opracujemy program, który zmienia stan przejścia pola ruchomego począwszy od lewego - prawego. Co to jest Differential GPS dokładność do dwóch metrów rzeczywistej pozycji do przenoszenia obiektów i inne poruszające się wokół robienia pomiarów położenia Tutaj błąd jako ruchomego odbiornika Odbiornik stacjonarny działa wtedy do tyłu. Mobile Tracking System Mobilny system śledzenia jest internetowym rozwiązaniem wykorzystującym najnowocześniejsze technologie i metody uwierzytelniania w celu osiągnięcia pozycji nieruchomej lub ruchomych telefonów komórkowych Śledzenie telefonów komórkowych odbywa się za pomocą technologii GPS. Top tutorials. Physics Aplety I Animacje Flash. Calgary, Alberta, December 9, 2017. Aplety i animacje Flash wymienione poniżej są częścią MAP M odular A pproach do samouczka z higieną P w MAP można wykorzystać na poziomie uniwersyteckim w szkole średniej i pierwszego i drugiego roku. Aby uzyskać dostęp do samouczka MAP, prosimy o podanie hasła a także w kontakcie z Hans Laue, jeśli potrzebujesz hasła Poniższe informacje zawierają bezpośrednie linki bez ochrony haseł dla poszczególnych apletów i animacji FLASH z samouczka MAP Wskazuje, gdzie w samouczku MAP są używane materiały. Wszystkie materiały w samouczku MAP lub w poniższe informacje są chronione prawem autorskim Prosimy o kontakt z Hans Laue, jeśli chcesz użyć dowolnego z tych materiałów w dowolnym celu innym niż osobisty przeglądanie. Aplety są przeznaczone do wyświetlania przy użyciu programu CANU Navigator, narzędzia do nawigacji treści systemu MAP Ponieważ linki w niniejszym pliku nie mają dostępu do apletów za pośrednictwem nawigatora CANU, niektóre aplety mogą się nie wyświetlać automatycznie po kliknięciu łącza Połączenie może zabrać Cię do katalogu zamiast tego W tym przypadku kliknij plik lub , być może w katalogu, aby wyświetlić aplet. Większsze aplety mają menu Help (Pomoc), aby uzyskać informacje na temat korzystania z apletu Aby uzyskać dostęp do tych informacji, przeciągnij menu Help (Pomoc) i przejdź do Pomoc dla apletów W niektórych apletach aplet pomocy nadal musi być udostępniony w menu Pomoc Poniższy wykaz informuje, czy aplet zawiera informacje o Pomocy dla apletu. Zasadniczo informacje dostępne w menu Pomoc w Pomocy apletowej zawierają kilka plików o nazwie Pomoc Założenia ShowMe i Lesson. Help zawierają informacje na temat korzystania z apletu. Założenia wskazują na fizyczne założenia leżące u podstaw applet. ShowMe jest wycieczką z przewodnikiem po aplecie w formie ćwiczeń. Lesson zawiera wiele ćwiczeń, które mają zostać przeprowadzone z apletem ilustrującym to, czego można się nauczyć z apletem. Niektóre oznaczone gwiazdką są również używane przez Alberta Education. Introduction to Mechanics. Motion i Interaction Pozycja składa się z czterech oddzielnych apletów i tekstu przedstawiającego obiekt wykonujący cztery różne ruchy jeden ruch, który nie wymaga interakcji z innym obiektem, trzy ruchy Aplety mogą zwrócić uwagę na fakt, że interakcje są r wzbudzona do przyspieszenia i że trzeba studiować przyspieszenie. MAP Lokalizacja MAP Mot n Interakcja n Pobierz Glimpse. Absolute vs Relative Error Element składa się z sześciopunktowej sekwencji wyjaśniającej błąd bezwzględny i względny za pomocą dwóch apletów. Lokalizacja MAPA Błędy MAP Abs Błąd Wyjaśnienie It. Systematic vs Random Error Pozycja składa się z siedmiu stronic wyjaśniających błędy systematyczne i losowe za pomocą trzech apletów. MAPA MAPA Błędy Sys Błąd błędów Wyjaśnienie It. Propagation of Error Pozycja składa się z sześciu stron sekwencji tłumaczących propagowanie błędów przez metoda max-min Jedna aplet jest używana do wyjaśnienia metody strony 4 i 6 nie są aktualnie uzupełniane. MAPA MAP Błędy MAPA Propagacja błędów Wyjaśnij ją. Relastyczny Calgary - Edmonton Film Flash z dźwiękiem ilustruje wektorowy charakter prędkość i dodanie wektora prędkości. SAP Mapy matematyczne wektorów Basic Facts Get a Glimpse. Basic atrybuty wektorowe Aplet symuluje wielkość i kierunek vector. M AP Lokalizacja MAP Matematyczne Wektory Podstawowe fakty Symuluj To Mag tude i Dir n. Specyfikacja Wektorowa Aplet pozwala na cztery różne sposoby określania wielkości i kierunku vector. by tylko przy użyciu kątów dodatnich. z wielkością i kierunkiem przy użyciu zarówno kątów dodatnich, jak i ujemnych. z wielkością i kierunkiem określającym kąt w kategoriach kierunków kompasu. zasady skalaru kartezjańskiego aplet zawiera dokumentację Help, ShowMe i Lesson w Pomocy apletu w menu Pomoc. MAPA MAPA Matematyka Wektory Podstawowe fakty Symuluj to wektor Specifa n. Scalar Mnożenie wektorów Aplet demonstrujący mnożenie skalarne. MAP Miejsce MAP Mathematics Wektory Scalar Multiplication Simulate It. Two Methods of Vector Addition Pięć stronicowy aplet sekwencyjny z przewodnikami tekstowymi użytkownika poprzez konstrukcję sumy dwóch wektorów albo za pomocą metody końcówki lub równoległości. MAP Mapy matematyczne MAP Dodatek Symuluj to Dwa Dodaj n Metody. Dodanie dwóch apletów wektorów pozwala na konstrukcję sumy dwóch wektorów metodą tip-to-tail lub równoległoboku w jednym oknie apletu, co powoduje wcześniejsze pięciopunktowe zwiedzanie z przewodnikiem. Aplet posiada dokumentację Help, ShowMe i Lesson pod Pomocą Apletu w menu Pomoc. MAPA MAPA Wektory matematyczne matematyki Dodawanie symulacji Dodaje dwa wektory. Podstawowość trzech wektorów Aplet pozwala użytkownikowi skonstruować sumę trzech wektorów Użytkownik pobiera się przez konstrukcję w pięciu stronach sekwencji. Aletlet zawiera dokument Pomoc w Pomocy apletu w menu Pomoc. MAPA MAPA Wektory matematyczne matematyczne Dodawanie symulacji Dodaje trzy wektory. Dodawanie Wektorów - Numerowy Aplet pozwala użytkownikowi na dodanie dowolnej liczby wektorów, które można określić na jeden z czterech sposobów Zobacz Aplet Specyfikacja Wektorowa powyżej Aplet wyświetla wynikowe i jego numeryczne atrybuty w jednym z czterech sposobów. Aplet ma Pomoc, ShowMe , a także dokumentację lekcji w Pomocy apletowej w menu Pomoc. MAPA MAPA Wektory matematyczne Dodawanie Symuluj go Dodać n Ilość. Zabrać dwa wektory. wykryć ich różnice graficznie, albo za pomocą metody Dodawanie negatywne lub metody Porównawczej pobrać różnicę, jak przedstawiono przez użytkownika do poprawnej różnicy. MAP Oddziały matematyki MAP Odejmowanie Symuluj It. Scalar Składniki Aplet pozwala na rysunek, zmianę i przemieszczenie wektora i wyświetla składowe skalarne wektora w układzie współrzędnych, którego osie mogą być obracane. MAP Matematyka MAP Vectors Scalar Components Simulate It. Vector Components Applet demonstrates construction of the vector components of a vector along two perpendicul ar axes This applet is quite incomplete In the applet s present state, the user cannot draw his her own vector and the user cannot choose the axes before drawing the components. MAP Location MAP Mathematics Vectors Vector Components Explain It. Dot Product Geometric Formulation Applet simulates the dot product scalar product of two vectors in terms of the magnitudes of the two vectors and the angle between them. MAP Location MAP Mathematics Vectors Dot Product Simulate It Geometric. Dot Product Analytic Formulation Applet simulates the dot product scalar product of two vectors in terms of the scalar components of the two vectors. MAP Location MAP Mathematics Vectors Dot Product Simulate It Analytic. Vector Product Applet displays vector product of two vectors All three vectors, the two factors and the product vectors, can be dragged at their tips The vector product is displayed via a 3D perspective drawing The perspective can be varied by dragging the plane spanned by the two factors The app let s features are described here. MAP Location MAP Mathematics Vectors Vector Product Simulate It. Sine Function Applet generates sine function for unrestricted angles by projecting the position of a point moving on a unit circle onto the circle s vertical diameter The graph of the sine function is drawn. MAP Location MAP Mathematics Functions Trigonometric Simulate It Sine Function. Trigonometric Functions Applet generates two basic trigonometric functions, sine and cosine, by projecting the position of a point moving on a unit circle onto the circle s vertical or horizontal diameters The sine and cosine graphs are drawn The tangent and cotangent functions can be displayed as well. MAP Location MAP Mathematics Functions Trigonometric Simulate It Trig Functions. Position Vector Applet demonstrates the position vector of a ball The vector s scalar components relative to a pair of x , y axes can be displayed The origin of the axis can be dragged and the axes can be rotated by dragging the tip s of the axes This demonstrates the position vector s dependence on the choice of origin and the dependence of the vector s scalar components on the orientation of the axes. MAP Location MAP Kinematics Position Simulate It. Displacement as Position Change Allows user to create two position vectors and shows the displacement as difference of the two. The applet currently has an un-intuitive interface that needs to be improved. MAP Location MAP Kinematics Displacement Position Change Simulate It. Displacement vs Distance Traveled Applet Shows Initial And Final Positions, Displacement, And Distance Travelled For A Ball Moved From One Point To Another. The applet has Help, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Displacement Disp t vs Dist ce Simulate It. Stopwatch The applet simulates a very accurate stopwatch, with minimal delay between clicking the Start Stop button and the response of the watch. The applet has Help and Assumptions documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Time Simulate It Stopwatch. Timer Stopwatch The applet simulates both a stopwatch and a timer, with minimal delay between clicking the Start Stop button and the response of the clock. The applet has Help and Assumptions documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Time Simulate It Timer Stopwatch. Average Speed vs Average Velocity Applet determines the average speed and average velocity of a ball as the ball is moved from one point to another. The applet has Help, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Speed Average Simulate It Distance Time. Average Speed as Weighted Average The applet simulates that the average speed of an object during a time interval is the weighted average of the object s speeds in portions of that time interval. The applet has Help, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Speed Average Simulate It Weighted Average. Velocity as Time-rate-of-change of Position The applet controls the motion of a car via a velocity dial, displays the position and velocity vectors, and allows the motion to be viewed repeated in either position or velocity space Tracks in position and velocity space can be displayed. MAP Location MAP Kinematics Velocity Basic Facts Simulate It. Acceleration as Time-rate-of-change of Velocity The applet controls the motion of a car via an acceleration dial, displays the position and velocity vectors, and allows the motion to be viewed repeated in either position or velocity space Tracks in position and velocity space and the position and v elocity vectors can be displayed. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Instantaneous Simulate It. One Ball Applet simulates motion of a ball in the earth s gravitational field, with or without air resistance Shows projections of ball onto the x and y axes Target can be set Acceleration due to gravity can be varied. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu The documentation also includes a lesson on motion with air resistance. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It One Ball Sim n. One Ball - No Air Resistance Same as the preceding applet without the options of adding air resistance and varying the ball s mass. The applet has Help documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It One Ball - No Air. Two Balls Similar to preceding two applets, but with two balls whose parameters can be controlled separately initial positions and velocities Ball 2 can be made subject to air resistance and can have its mass varied. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It Two Balls. Monkey and Hunter Same as preceding Two Balls applet, but set up for the Monkey and Hunter demonstration and without air resistance. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It Monkey and Hunter. Acceleration in Circular Motion The applet simulates the position, velocity, and acceleration vectors in circular motion, either motion with constant speed or changing speed In an Incremental Mode, the applet simulates the changes in the position and velocity vectors during time steps whose size can be varied. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Hel p on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Radial centripetal Simulate It. Planet Motion 1 Applet simulates the motion of a planet around the sun The orbit s eccentricity and semi-major axis can be varied The values of various quantities related to the motion are printed out The sun s velocity can be varied, thus simulating different inertial reference frames The velocity of the planet relative to the lab frame, its velocity relative to the sun, and the velocity of the sun relative to the lab frame can be displayed as vector arrows and dragged to verify the Galilean velocity addition theorem. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It Planetary Motion Planet Motion 1.Planet Motion 2 Same as the previous applet except that the energy and angular momentum of the planet can be varied, controlling the orbit that way. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Due to Gravity Simulate It Planetary Motion Planet Motion 2.Physical Pendulum Applet simulates pendulum motion and displays. the forces acting on the pendulum Button 1.the instantaneous velocities and acceleration of the pendulum bob. pertinent data Button 3.The pendulum s length and starting position can be chosen by dragging the bob The bob s radius can be adjusted. MAP Location MAP Kinematics Acceleration Apply It Pendulum Motion Simulate It. Simple Harmonic Motion of a Weighted Spring The applet simulates the shm of a weight suspended from a spring The motion is shown to be identical to projected uniform circular motion, and graphs of displacement, velocity, and acceleration vs time are generated. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Simple Harm Mot n Basic Facts Simulate It Weighted Spring. Simple Harmonic Motion of a Simple Pendulum The applet simulates the motion of a simple pendulum and shows it to be approximated closely by projected uniform circular motion Graphs of displacement, velocity, and acceleration vs time are generated. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Simple Harm Mot n Basic Facts Simulate It Simple Pendulum. Rolling Motion Applet simulates the motion of a point fixed on a rolling wheel. The wheel is rolling on an inner core whose radius can be varied The radial distance of the point from the center of the wheel can be varied as well, giving rise to various kinds of cycloidal paths, including a cusp-like path if the point is on the perimeter of a wheel that is rolling on its perimeter The velocities of the point relative to the lab, the velocity of the point relative to a frame moving with the center of the wheel, and the velocity of the wheel relative to the lab can be displayed The velocity vector of the wheel relative to the lab can be dragged to demonstrate that the three velocities satisfy the Galilean velocity addition theorem. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Reference Frames Inertial Frames Galilean Relat y Gal n Kinematics Simulate It Rolling Motion. Planet Motion 1 Applet simulates the motion of a planet around the sun The orbit s eccentricity and semi-major axis can be varied The values of various quantities related to the motion are printed out The sun s velocity can be varied, thus simulating different inertial reference frames The velocity of the planet relative to the lab frame, its velocity relative to the sun, and the velocity of the sun relative to the lab frame can be displayed as vector arrows and dragged to verify the Galilean velocity addition theorem. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Reference Frames Inertial Frames Galilean Relat y Gal n Kinematics Simulate It Planet Motion 1.Planet Motion 2 Same as the previous applet except that the energy and angular momentum of the planet can be varied, controlling the orbit that way. MAP Location MAP Reference Frames Inertial Frames Galilean Relat y Gal n Kinematics Simulate It Planet Motion 2.Sl ingshot Effect Applet shows a space probe moving around Jupiter One can see how the size of the slingshot effect depends on Jupiter s velocity. MAP Location MAP Reference Frames Inertial Frames Galilean Relat y Gal n Kinematics Simulate It Slingshot Effect. Rotating Reference Frame Applet simulates what a constant-velocity motion constant velocity relative to the Lab frame looks like from a uniformly rotating frame. MAP Location MAP Reference Frames Non-Inert l Frames Simulate It. Box on Table The applet provides practice with free-body diagrams and Newton s Third Law The applet examines the forces exerted by the three parts of a physical system on each other The system consists of a box resting on a table which in turn is resting on the surface of the earth. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Third Law Simulate It Box on Table. Force in Projectile Motion This is basically the One-Ball projectile motio n applet listed under Kinematics above, but with a couple of additions a the gravitational force acting on the ball and b the ball s kinetic and gravitational potential energy The applet assumes air resistance to be zero. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Gravitational Simulate It Projectile Motion. Forces of Gravity and Air Resistance This is the One-Ball projectile motion applet listed also under Kinematics above The applet displays the forces due to gravity and air resistance acting on the ball and allows the user to vary the magnitude of the acceleration due to gravity and the ball s mass and drag coefficient. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Sec d Law Simulate It Gravity Air. Weight and Orbits The applet shows projectile motion and satellite motion in the earth s gravitational field The projectile s or satellite s initial position and velocity can be varied The viewpoint can be changed from a point close to the earth s surface to a point far from the earth s surface The gravitational force acting on the projectile or satellite is simulated. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Gravitational Simulate It Weight and Orbits. Block on Springs The applet simulates the normal force exerted on a block resting on springs that in turn are supported by a platform that can move vertically with acceleration One can view the motion both from the Lab frame and the block s frame elevator frame The applet simulates apparent weight as registered by a bathroom scale in an elevator. The applet has Help, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Sec d Law Simulate It Block on Springs. Block on an Accelerating Incline The applet shows the motion of a block on an incline with or without friction The incline can be set to be either at rest or accelerating horizontally The forces acting on the block and three accelerations relevant to this situation can be displayed All vectors can be arranged to demonstrate that Newton s second law is satisfied and that the accelerations satisfy a Galilean non-relativistic acceleration transformation. The motion can be observed either in the Lab or the Ramp Incline frame The latter is a non-inertial frame when the incline is accelerating, and the corresponding fictitious force acting on the block can be displayed. MAP Location MAP Force Newton s Sec d Law Simulate It Accel ing Incline. Fletcher s Trolley The applet simulates a Fletcher s Trolley apparatus a horizontally moving block connected via a pulley to a vertically moving block The free-body diagrams for the two blocks and data on the system s acceleration and string tension can be displayed. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Sec d Law Simulate It Fletcher s Trolley. Static and Kinetic Friction The applet simulates a block on a horizontal surface with friction Both static and kinetic friction are simulated An applied force is acting on the block. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Friction Simulate It Block on Table Force in Circular Motion The applet simulates the net force acting on a particle in circular motion, as well as the particle s position, velocity, and acceleration vectors Motions with either constant speed or changing spee d are possible. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Sec d Law Simulate It Circular Motion. Colliding Planets The applet illustrates Newton s Third Law by simulating the forces acting on two gravitationally interacting bodies The masses of the bodies can be varied The applet simulates the forces, velocities, momenta, and energies as the bodies move towards each other. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Third Law Simulate It Colliding Planets. Forces in Binary Star System The applet simulates the motion of two stars revolving around each other and shows that the forces the stars are exerting on each other are at all times equal in magnitude and opposite in direction Newton s third law. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Gravitational Simulate It Binary Star System. Particle in Electric Field The applet simulates the motion of a charged particle in a uniform electric field. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Electromagnetic Simulate It P cle in E-field. One, two or twelve particles in Electric Field The applet simulates the motion of one, two, or twelve charged particles in a uniform electric field The applet is similar to the preceding one, but allows a choice of one, two, or twelve particles moving in the field. MAP Location MAP Force Electromagnetic Simulate It P cles in E-field. Charged Particle in Capacitor The applet simulates the motion of a charged particle in the uniform electric field inside a parallel-plate capacitor, displays the electric force acting on the particle and the particle s potential and kinetic energies. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Electromagnetic Simu late It Capacitor and MAP Energy Work-Kin En Th m Simulate it Capacitor. Magnetic Force The applet simulates the motion of a charged particle in a magnetic field. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Electromagnetic Simulate It P cle in B-field. Thomson s e m Measurement Applet allows determination of the ratio of e m of a charged particle by measuring the deflection of the particle in crossed electric and magnetic fields and either pure electric or magnetic fields. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Electromagnetic Simulate It Thomson Experiment. Fields and Potentials. Weight and Orbits This applet is also listed under Force above The applet shows projectile motion and satellite motion in the earth s gravitational field The applet can display the satellite s acceleration orange arrow , which is equal to the gravitational field vector at the position of the satellite. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Gravitational Simulate It Weight and Orbits. Inverse Square Law The applet simulates the gravitational field both outside and inside a sphere of uniform mass density The field is proportional to 1 r 2 outside the sphere and proportional to r inside the sphere. The applet has a graviational and an electric mode In the electric mode, the applet simulates the electric field outside and inside a uniformly charged sphere. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Gravitational Simulate It Uniform Sphere. Electric Field and Potential Due to a Point Charge The applet simulates the electric field lines and the equipotential lines curves accompanying an electric point charge. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Electric P t Charge Field Simulate It. Electric Field and Potential Due to Two Point Charges The applet simulates the electric field lines and the equipotential lines resulting from two point charges By setting the charges to equal magnitude and opposite sign, one can use the applet to simulate a dipole field and potential. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Electric Dipole Field Simulate It. Electric Field Due to Charges on a Straight Line The Applet simulates the electric field of one or several electric point charges arranged along a straight line or the field of an infinitely extended straight line charge. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Electric Line Charge Field Simulate It. Potential in Uniform Field The applet simulates the electric potential at different points in a uniform electric field It displays electric field lines and lines of constant potential. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Potential Energy Simulate It Uniform El Field. Potential in Non-Uniform Field The applet simulates the electric potential at different points in the electric field created by a point charge It displays electric field lines and lines circles of constant potential. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Potential Energy Simulate It Nonunif m El F ld. Current and Magnetic Field The applet simulates the magnetic field due to current elements along a straight line and due to an infinitely extended straight-line current. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Magnetic Straight Wire Simulate It. Magnetic Field Due to Current Loops The applet simulates the magnetic field due to current in one or several coaxial circular loops. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Field Magnetic Current Loops Simulate It. Momentum Conservation Applet shows two skaters pushing away from each other or two blocks exploding away from each other. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Force Newton s Third Law Simulate It Skaters and Blocks. Collision of Two Balls Flash animation of the collision of two balls. MAP Location MAP Momentum Conservation Explain It Ball Collision. Derivation of the Law of Momentum Conservation Flash animation that goes through the derivation of the law of momentum conservation in head-on collisions step-by-step The animation is accompanied by a spoken commentary that requires speakers. MAP Location MAP Momentum Conservation Explain It Derivation. The Concept of Energy and Energy Conservation The applet simulates several basic properties of energy by means of colored blocks representing 1 J of energy each that can be moved in and out of a system and be converted into different forms of energy different color The total number of blocks total energy counting blocks both inside and outside the system remains always the same. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Basic Facts Simulate It. Rolling Objects on an Incline Objects of various shapes can be made to either roll or slide down an incline The applet demonstrates which ones are fastest The different forms of energy, translational kinetic, rotational kinetic, and potential at a given instant are indicated by colored blocks The values are printed out as well. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Energy Conserv n Simulate It Energy Race. Energy in Projectile Motion This is basically the One-Ball projectile motion applet listed under Kinematics above, but with a couple of additions a the gravitational force acting on the ball and b the ball s kinetic and gravitational potential energy The applet assumes air resistance to be zero. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Explain It Examples, Pages 2 and 4, and MAP Energy Wk-Kin Energy Th m Si mulate It Free Fall and MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Simulate It Projectile Motion. Energy and Orbits The applet shows projectile motion and satellite motion in the earth s gravitational field The gravitational potential energy of the projectile-earth system or satellite-earth system along with the projectile s or satellite s kinetic energy and the total mechanical energy of the system are simulated The projectile s or satellite s initial position and velocity can be varied The viewpoint can be changed from a point close to the earth s surface to a point far from the earth s surface, best for satellite motion. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Energy Conservat n Simulate It Energy and Orbits. Energy in Binary Star System The applet simulates the motion of two stars revolving around each other and the attending changes in the potential and kinetic energies of the binary-star system. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Lo cation MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Explain It Examples, Page 12, and MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Simulate It Binary Stars. Energy of Charged Particle in Capacitor The applet simulates the motion of a charged particle in the uniform electric field inside a parallel-plate capacitor, displays the electric force acting on the particle and the particle s potential and kinetic energies. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Explain It Examples, Page 6, and MAP Energy Work-Kin En Th m Simulate it Capacitor. Work and Kinetic Energy in Circular Motion The applet simulates uniform and non-uniform circular motion of a masspoint, the masspoint s velocity and acceleration, the net force acting on the mass point, and the masspoint s kinetic energy Simulated also are the radial centripetal and tangential components of the acceleration and force. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation un der Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Wk-Kin Energy Thm Explain It Examples, Page 8, and MAP Energy Work-Kin En Th m Simulate it Circular Motion. Work and Kinetic Energy The applet displays the work done on a ball while the ball is moving subject to a force The force acting on the particle can be controlled by dragging a force vector The motion can be replayed and gone through step-by-step, both forward and backward The work done in each step is calculated and the kinetic energies at the beginning and end of the step displayed Students can verify that the work done is equal to the kinetic energy change in each step Forces and displacements necessary to calculate the work done are printed out The initial velocity vector can be dragged out of the ball, and the ball can be dragged to a suitable initial position The applet can be run in 1D or 2D. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Wk-Kin Ene rgy Thm Explain It Examples, Page 10, and MAP Energy Work-Kin En Th m Simulate it Variable Force. SHM - Spring Energy The applet demonstrates energy conservation for a weighted vertical spring performing simple harmonic motion. The applet has Help, Assumptions, ShowMe and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Energy Conserv n Simulate It Weighted Spring. SHM - Pendulum Energy The applet simulates the motion of a simple pendulum and energy conservation in this system. The applet has Help, Assumptions, ShowMe and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Energy Conserv n Simulate It Quant ve Pendulum. Conversion of Mechanical Energy into Internal Energy The applet simulates a block on a horizontal surface with friction An applied force is acting on the block, and changes in the block s kinetic energy and in the internal energy of the block-table system are graphically displayed, along with the work done on the blo ck by the applied force. The applet has Help, Assumptions, and ShowMe documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Thermal Energy Explain It. Fletcher s Trolley Applet demonstrates energy conservation for a Fletcher s Trolley apparatus The masses of the two blocks and of the pulley can be varied. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Energy Conserv n Simulate It Fletcher s Trolley. Potential Energy in Uniform Field The applet simulates the electric potential energy of a charged particle in a uniform electric field as well as the particle s kinetic energy It simulates the motion of the charged particle in the field and attending energy changes. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Potential Energy Simulate It Uniform El Field. Potential Energy in Non-Uniform Field The applet simulates the electric potential energy of a charged particle in the electric field created by a charged point source It simulates the particle s motion in the electric field and the attending changes in the particle s potential and kinetic energies. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Energy Potential Energy Simulate It Nonunif m El F ld. Angle Applet simulates angles and the radian measure of an angle. MAP Location MAP Kinematics Angle Simulate It. Angular Velocity Applet illustrates angular velocity for three kinds of motion straight-line, circular, parabolic The point relative to which the angle is defined can be varied A graph of angular velocity vs time is displayed. MAP Location MAP Kinematics Angular Velocity Simulate It Moving Car. Rolling Motion Same applet as under Reference Frames above. MAP Location MAP Reference Frames Inertial Frames Galilean Relat y Gal n Kinematics Simulate It Rolling Motion. Lever Arm Collection of five applets demonstrating various aspects of the lever arm, both qualitative and quantitative. MAP Location MAP Torque Lever Arm Simulate It. Torque About An Axis Collection of five applets The first applet simulates qualitative aspects of the concept of a torque about an axis, and the remaining four illustrate four different ways of calculating the torque about an axis. In all five applets the forces can be varied in magnitude and direction by dragging the tips of the force vectors The point at which a force is acting can be changed by dragging the force vector somewhere other than at its end points, and the location of the rotation axis can be changed by dragging as well. The qualitative applet is intended to show the sense of rotation induced by the acting force s and the net torque is displayed at every instant of the motion The motion is not realistic in the sense that it proceeds with constnt angular velocity The motion stops when the net torque is zero The applet seems to malfunction when it is run after certain manipulations with the third applet Needs to be fixed. MAP Location MAP Torque About an Axis Simulate It. Physical Pendulum Same applet as under Forces above. MAP Location MAP Torque About an Axis Apply It Physical Pendulum. Leaning Tower The applet simulates how varying the tilt angle of a tower will eventually lead to the toppling of the tower The free-body diagram for the tower can be displayed, showing the gravitational and normal forces acting on the tower The point of effective action of the normal force shifts with the tilt angle It can be seen that the tower falls when this point lies outside the tower s base. MAP Location MAP Torque Equilibrium Apply It Leaning Tower. Toppling Block On Accelerating Trolley The applet simulates the toppling of a block that is st anding on a horizontally accelerating trolley, if the acceleration is sufficiently large. The buttons need to be adjusted One can display the free-body diagram for the block and can see that the point at which the normal force is acting on the block shifts with a change in acceleration As the acceleration exceeds a certain value, the point at which the normal force would be acting is beyond the base of the block and the block topples The block s initial velocity can be varied as well and can be seen not to affect the block s toppling. MAP Location The applet s interface needs work and the applet is currently not available in MAP The eventual location will be at MAP Torque Newton II Rot l Simulate It Toppling Block. Skidding Wheel The applet simulates the skidding and rolling motion of a wheel that is propelled onto a horizontal track The buttons need to be adjusted, but their tool tips can be read. The track s friction can be varied The initial speed of the wheel can be varied The wheel sk ids at first and then starts rolling One can study how long it takes for the wheel to change from skidding to rolling as a function of the initial speed of the wheel and coefficient of kinetic friction between the wheel and the track The path of a point on the wheel can be displayed and be seen to change shape as the wheel goes from skidding to rolling. MAP Location MThe applet s interface needs work and the applet is currently not available in MAP The eventual location will be at MAP Torque Newton II Rot l Simulate It Skidding Wheel. Balancing A Broom The applet simulates an accelerating person who is trying to balance a broom on his outstretched hand The person s acceleration and the position of his hand can be varied. The buttons need to be adjusted, but the tool tips can be read. MAP Location The applet s interface needs work and the applet is currently not available in MAP The eventual location will be at MAP Torque Newton II Rot l Simulate It Balancing Broom. Electric Circuit Lab Applet allows construction of electric circuits containing batteries, resistors, light bulbs, switches, ammeters and voltmeters The parameters, like battery emf s and internal resistances, resistance values, etc can be set to arbitrary values The applet calculates all relevant quantities in the various branches of the circuit currents, potential differences, potentials at a point, power dissippated More than one circuit can be constructed simultaneously. The applet has Help, Assumptions, ShowMe, and Lesson documentation under Applet Help on its Help menu. MAP Location MAP Electric Circuits Basic Facts Simulate It Practice. Electric Circuit Lab Demonstration 14-page lesson explaining and demonstrating the features of the preceding Electric Circuit Lab applet, along with some basic circuit concepts. The lesson is accompanied by a sound track Speakers are needed when playing the sound track. MAP Location MAP Electric Circuits Basic Facts Simulate It Demo. Other E M Applets There are other applets from the E M area under several of the preceding headings See the sections on. Force for the motion of a charged particle in electric or magnetic fields. Fields and Potentials for the simulation of electric fields and potentials and for the simulation of magnetic fields. Energy for the potential energy of a charged particle in an electric field.
Comments
Post a Comment